#154 – Techniki wpływu społecznego

“Na mnie reklama nie działa”, “…mi reklamy nie przeszkadzają”. To częste stwierdzenia konsumentów poddanych zmasowanemu atakowi specjalistów od perswazji. Jak rozpoznać metody wywierania wpływu na otoczenie, gdy ktoś nami manipuluje? Jedyny sposób to dowiedzieć się jak działają i jakie są techniki wpływu społecznego stosowane na co dzień przez specjalistów od marketingu i polityków wpływają na nasze wybory. O tym rozmawiamy z dr hab. Tomaszem Grzybem na Uniwersytecie SWPS we Wrocławiu w towarzystwie repliki urządzenia, które wykorzystywał do eksperymentów Stanley Milgram. Jako lekturę w tym wypadku obowiązkową przedstawiamy książkę “Sto technik wpływu społecznego” autorstwa Dariusza Dolińskiego Tomasza Grzyba.

(3:01) Książka „Sto technik wpływu społecznego”

(10:13) Replika urządzenia Milgrama

(11:11) Stanley Milgram

(13:07) Eksperyment Milgrama

(44:08) Iluzja odporności na reklamę

(48:22) Uczenie się bezrefleksyjności

(50:32) Zaangażowanie i konsekwencja

(51:17) Efekty Concorde

(53:39) Techniki sekwencyjne

Więcej…

Oryginalny wpis: #154 – Techniki wpływu społecznego