#46 eCommerce dla ambitnych, czyli jak zbudować zaufanie u globalnych klientów? Tomasz Karwatka

Świat technologii przenika wszystkie sfery życia. Jeśli zapytalibyście przeciętnego użytkownika Internetu jak długo byłby w stanie funkcjonować bez niego z nieodczuwalnym dyskomfortem usłyszycie odpowiedź max. 24 godziny. Jak się okazuje nie jest tak prosto odłożyć na bok przyzwyczajenia. Po co o tym wspominam? eCommerce to główna siła napędowa biznesu mojego dzisiejszego gościa. Wie on doskonale, dlaczego ludzie chcą korzystać z sieci i jak sprawić by kupowali dzięki niej jeszcze więcej. Firma, którą zarządza znalazła się w rankingu najszybciej rozwijających się firm technologicznych w regionie EMEA „Deloitte Technology Fast 500 EMEA”. Możecie sobie pomyśleć jak sektor IT wygląda rzeczywiście w 2019 roku. Od ponad dekady zadomowił się on na dobre we Wrocławiu, który przez niektórych określany jest polską Doliną Krzemową. Jak mogliście również zauważyć część z rozmówców, którzy pojawili się na łamach tego podcastu to właśnie przedsiębiorcy z Wrocławia i z sektora IT. Dzisiaj jednak wejdziemy trochę głębiej w aspekty budowania firmy od strony szerokiego horyzontu biznesowego z wąską specjalizacją – eCommerce. Jak się okazuje nie wszystkie firmy z obszaru IT odrobiły zadanie i są już obecne na rynkach zagranicznych. Tempo nadchodzących zmian w obszarze ecommerce zostało narzucone przez gigantów takich jak Amazon, Ebay, Alibaba czy nawet Allegro, a także przez dostęp do szybkiego Internetu w smartfonie. Era smart zmieniła wszystko. Historia biznesu oraz tego jak od kuchni wygląda prowadzenie biznesu w kilkunastu krajach i na kilku kontynentach właśnie przed Wami. Zapraszam serdecznie do 46 odcinka podcastu Inna Kultura Biznesu, którego gościem jest Tomasz Karwatka, CEO Divante. Czy według Was sektor IT to jedyny przykład wymuszonej współpracy z klientami z innych krajów? Czasami okazuje się, że nie tylko ważne jest to czy budujemy innowacyjne rozwiązania, a jakość pracy w określonej wąskiej specjalizacji, która pozwala nam stać się naprawdę światowym ekspertem od danego zagadnienia. W mojej opinii podejście Tomasza do budowy firmy opartej na konsekwencji, umiejętnym odnajdywaniu potrzeb klientów i dopasowaniu do nich swoich usług oraz testowanie rozwiązań jak w przypadku azjatyckiej historii jest dowodem na to, że liczy się długofalowa strategia. Umiejętność oceny rynku, dystans do zachodniego punktu widzenia często może nam bowiem skrócić i zniekształcić właściwy obraz sytuacji. Zapraszam,
Kamil Zarębski

Oryginalny wpis: https://soundcloud.com/fabrykatlumaczen/46-ecommerce-dla-ambitnych-czyli-jak-zbudowac-zaufanie-u-globalnych-klientow-tomek-karwatka