72 – Efekt czystej ekspozycji (wraz z Kamilem Lelonkiem)

Efekt czystej ekspozycji (z ang. mere-exposure effect) jest odpowiedzialny za to, że lubimy rzeczy, które znamy. Ten efekt wykorzystywany jest w reklamie, która sprawia, że zanim zobaczymy produkt w sklepie widzimy go wcześniej mnóstwo razy i wydaje nam się on znajomy. Z tym efektem są związane techniki sprzedaży, które polegają na tym, że ktoś najpierw się nam prezentuje aby stworzyć ten efekt, a dopiero potem przechodzi do nakłaniania nas do kupna swojego produktu. Jak się strzec przed tym? Czy każdy kto wykorzystuje ten efekt jest nieuczciwy? O tym rozmawiam wraz z Kamilem Lelonkiem programistą i dietetykiem. Ciekawe jest to, że obaj mamy dwa takie same talenty Gallupa w pierwszej piątce. Konkretnie analityka (analitical) oraz indywidualizację (individualization). Myślę, że to także słychać w naszej rozmowie. Zapraszam do wysłuchania audycji o efekcie czystej ekspozycji oraz o tym czy korelacja dowodzi przyczynowości.
Linki do strony Kamila Lelonka
https://blog.lelonek.me/
https://biohacking.lelonek.me/ Więcej…

Oryginalny wpis: 72 – Efekt czystej ekspozycji (wraz z Kamilem Lelonkiem)