WNOP 059: Jak przeprowadzić skuteczną kampanię PR w mediach? – case study

Ponad 440 publikacji i wzmianek o kursie „Pokonaj swoje długi” w 2 tygodnie: TV, radio, prasa, Internet. Zdradzam, jak to zrobiłem.

 

 

Prowadzenie działań Public Relations (PR) brzmi bardzo skomplikowanie. I owszem – planowanie dużych kampanii czy ratowanie się z kryzysu wizerunkowego, rzeczywiście są złożone i wymagają kompleksowego podejścia do tematu. Niemniej jednak podstawowe działania i kampanie informacyjne można realizować bez wyciągania armat.

Każda firma czy osoba zainteresowana pokazaniem światu swojej usługi, produktu czy idei, może korzystać z prostych narzędzi PR osiągając świetne efekty – o ile tylko dobrze zaplanuje działania i konsekwentnie je przeprowadzi. Przydaje się oczywiście zrozumienie sposobu działania dziennikarzy i mediów.

W dzisiejszym odcinku podcastu omawiam, krok po kroku, wszystkie działania informacyjne dotyczące bezpłatnego kursu “Pokonaj swoje długi” (przypominam, że projekt realizowany był w ramach mojej rocznej współpracy z MasterCard). Ta prosta, kilkutygodniowa kampania PR przyniosła fenomenalne rezultaty – ponad 440 wzmianek w różnych mediach w ciągu zaledwie dwóch tygodni. Większość oczywiście w Internecie. Najważniejsze jednak, że dzięki nim informacja o kursie dotarła do olbrzymiej liczby osób, a z kursu skorzystało już ponad 8000 osób.

Mam nadzieję, że ten odcinek pomoże Wam kiedyś skutecznie promować i pokazywać światu Wasze rozwiązania i koncepcje. Bo nie wystarczy coś opracować. Trzeba jeszcze skutecznie przebić się ze swoim komunikatem do świadomości tych osób, które mogą być nim zainteresowane. I tego Wam dzisiaj życzę.

Podcast LIVE w aplikacji Periscope

Ten odcinek podcastu był pierwszym, który nagrywałem prowadząc jednocześnie na żywo transmisję wideo z jego nagrania. Jeśli chcecie obejrzeć zapis tego nagrania, tozapraszam tutaj. Można tam zobaczyć “od kuchni” ile popełniam błędów, pomyłek i jak komunikuję się z Marcinem, który potem – po nagraniu – dokonuje montażu każdego odcinka podcastu.

Niekompletną listę innych moich transmisji i rozmów z Wami – znajdziecie tutaj.

Generalnie jeśli chcielibyście rozmawiać ze mną na żywo i otrzymywać powiadomienia o tym, gdy nadaję swoje transmisje, to zapraszam do:

  • Śledzenia mnie na Twitterze.
  • Zainstalowania aplikacji Periscope i śledzenia mnie także w niej.

Planuję transmitować LIVE proces nagrywania wszystkich tych odcinków, w których występuję sam (w przypadku wywiadów niestety nie usłyszycie mojego rozmówcy więc taki Periscope trochę mija się z celem).

W tym odcinku usłyszysz:

  • Gdzie nagrywałem ten odcinek podcastu?
  • W jaki sposób będzie można oglądać na żywo Konferencję Finblog?
  • Jak przeprowadzić skuteczną kampanię promocyjną w mediach?
  • Czego spodziewałem się w związku z promocją kursu o walce z długami?
  • Jakie były moje obawy związane z posiadaniem dużego Partnera kursu?
  • Jak dobraliśmy optymalną datę premiery kursu?
  • Dlaczego korzystałem z pomocy przy promocji kursu?
  • W jaki sposób tworzony był plan promocji kursu w mediach?
  • Jakimi metodami podsycałem zainteresowanie?
  • Jakie mieliśmy oczekiwania co do zainteresowania kursem?
  • Ilu dziennikarzy mieliśmy w naszej bazie kontakowej?
  • Do jakich mediów chciałem dotrzeć?
  • Z czego składał się media kit (pakiet dla mediów)?
  • Jaką rolę w kontakcie z dziennikarzami pełniła Marta?
  • Dlaczego warto starannie przygotować informację prasową?
  • Jak wyglądała premiera kursu?
  • Ile osób zarejestrowało się w kursie “Pokonaj swoje długi”?
  • Jakie inne cele związane z kursem zostały zrealizowane?
  • Jak współpracować z magazynami, stacjami radiowymi i telewizjami?
  • W jakich mediach wystąpiłem reklamując kurs?
  • Jak dostać się do telewizji? ?

Strony, osoby i tematy wymienione w podcast’cie:

Szablony: Informacje prasowe i harmonogram działań PR

Poniżej znajdziecie materiały dodatkowe, o których mówiłem w tym odcinku podcastu:

  • Pierwsza informacja prasowa – format Microsoft Word i PDF
  • Druga informacja prasowa – format Microsoft Word i PDF
  • Baza mediów, do których skierowaliśmy informację o kursie “Pokonaj swoje długi” (bez imion i nazwisk dziennikarzy) – format Microsoft Excel i PDF
  • Harmonogram działań PR podczas promocji kursu PSD – format Microsoft ExcelPDF

Oryginalny wpis: WNOP 059: Jak przeprowadzić skuteczną kampanię PR w mediach? – case study