Przeciwdziałanie przemocy w szkołach z zastosowaniem nowoczesnych technologii – dr Małgorzata Wójcik

Systemy monitorowania bullyingu w szkole są kluczowe w planowaniu konkretnych działań prewencyjnych i interwencyjnych. Muszą być jednak oparte na rzetelnych badaniach społeczności szkolnej i samego zjawiska bullyingu ze szczególnym uwzględnieniem perspektywy uczniów. Sposób, w jaki oni postrzegają zachowania przemocowe kolegów, system komunikacji z nauczycielami, ich działania oraz klimat szkoły, powinien stanowić bazę dla wszystkich projektów antybulyingowych. Wyniki badań prowadzonych przez zespół RESQL wskazują na trudności związane ze zgłaszaniem incydentów bullyingowych; problem z definiowaniem przemocy – zwłaszcza relacyjnej, a także obawę i niepewność dotyczącą działań nauczycieli. Czym jest System RESQL? W jaki sposób pomaga uczniom i jak pomaga nauczycielom podjąć odpowiednią interwencję? Na te i wiele innych pytań odpowie dr Małgorzata Wójcik, psycholog, adiunkt na Wydziale Psychologii Uniwersytetu SWPS w Katowicach.
Spotkanie odbyło się w ramach konferencji z cyklu „Dziecko → Nastolatek → Dorosły” poświęconej zjawisku przemocy, której ofiarą padają dzieci i młodzież w środowisku rówieśniczym oraz rodzinnym, organizowanej przez Wydział Psychologii i Prawa Uniwersytety SWPS w Poznaniu oraz Centrum Badań nad Rozwojem Osobowości Uniwersytet SWPS. Konferencja współfinansowana ze środków budżetowych Miasta Poznania oraz Samorządu Województwa Wielkopolskiego.

W cyklu podcastów “Dziecko, Nastolatek, Dorosły” Strefy Psyche Uniwersytetu SWPS mówimy o zdrowiu psychicznym dzieci i młodzieży. Wraz z psychologami, psychoterapeutami i innymi specjalistami rozmawiamy Więcej…

Oryginalny wpis: Przeciwdziałanie przemocy w szkołach z zastosowaniem nowoczesnych technologii – dr Małgorzata Wójcik